کد مطلب: 204511
اين دستگاه پوشيدني با تحريک بويايي از زوال عقل پيشگيري مي‌کند
تاریخ انتشار : 1399/10/03 13:47:56
نمایش : 1208
محققان به تازگي يک دستگاه پوشيدني جديد براي ارائه پالس‌هاي الکتريکي تحريک‌کننده سيستم بويايي توسعه داده‌اند که به پيشگيري از زوال عقل کمک مي‌کند.

به گزارش  هفت چشمه به نقل از خبرگزاري فارس، سال‌هاست محققان فهميده‌اند که اختلال در عملکرد بويايي مي‌تواند نشانه اوليه از بيماري پارکينسون و آلزايمر باشد. گمان مي‌رود که شبکه‌هاي بويايي در مغز شايد جزو اولين سيستم‌هايي هستند که با پيشرفت اين بيماري‌ها مختل مي‌شوند.

بنابراين اين فرضيه مطرح شده است که مناطق تحريک بويايي در مغز مي‌تواند راهي براي تسکين علائم اين بيماري‌هاي نورودژنراتيو (تخريب‌کننده عصب) يا حتي سرکوب پيشرفت آنها باشد. زيربناي اين فرضيه جديد يک مطالعه اخير بوده که نشان مي‌دهد عملکرد بويايي نشانه ارزشمندي از هوشياري در بيماران بي‌واکنش با آسيب شديد مغزي است.

دستگاه پوشيدني جديد براي ارائه پالس‌هاي الکتريکي تحريک‌کننده سيستم بويايي به‌عنوان راهي براي پيشگيري يا کاهش سرعت تخريب عصبي مرتبط با زوال عقل پيشنهادشده است. گمان مي‌رود که ناکارآمدي حس بويايي يکي از اولين علائم آلزايمر و پارکينسون است، پس اين فرضيه وجود دارد که با تحريک بويايي مي‌توان از اين بيماري‌ها جلوگيري کرد.

نتايج مطالعه جديد منتشر شده در مجله Frontiers in Neuroscience نمونه اوليه‌ از دستگاه پوشيدني تا حدودي شبيه عينک گوگل را معرفي مي‌کند که تحريک الکتريکي بهينه را در مناطق بويايي پيشنهاد مي‌دهد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg